Jag klev ur pyjamasen idag med....

Dom senaste dagarna har de varit hårdträning på Twiggy för de är hon som skapar alla problem genom att Tila tar efter, Sandra har varit grymt snäll och hjälpt mej då jag varit och hälsat på där, promenaderna på Twiggy ser grymt fina ut nu så länge jag har alla fokus på Twiggy men så fort jag tappar fokusen så är de drag i kopplet och går dit hon känner för men vi jobbar hårt med det. Min lösning på fixering nu har blivit att jag knyter för ögonen på hon så hon måste använda alla andra sinnen, alltså nos och öra, jag vet Twiggys nos fungerar bra, hon är jätte dukig med den men som sagt bara DÅ HON tycker man ska använda den så nu mera är de ögonbindel och munkorg på hon Sandra, munkorgen är mesta bara för att halsduken ska hålla sej kvar bättre för så länge hon inte ser jack russeln så vill hon inte "äta" den, vi har till och med tryckt upp Zoya som hunden heter, hennes röv rakt upp i nosen på Twiggy och man såg att hon lukta hon i rumpan men inge hände, Zoya har även gått på Twiggy, sprungit mellan bena på hon, tror till och med Zoya har morrat till Twiggy utan att hon brydde sej, så fixeringen sitter i blicken men jag kan inte komma på varför Twiggy blir så fixerad, jag ska prova klöveväska på hon nu på promenaderna för att se om fixeringen kanske sitter i understimulering, jag vet de varit dåligt med motion sen jag flytta hit men nu har vi ändå hållt i gång några dagar, sen har ju Twiggy fått följa till stallet och springa massa där så hon har ju fått "explodera" varje dag men de verkar krävas mera.... Nej nu lägger jag alla fokus på Twiggy förutom kattätning på Tila som går jävligt bra framåt må jag säga, hon och Betty (katt) var i köket samtidigt för någon dag sen och Tila titta på Betty sen backa hon självmant där i från och sluta fixera blicken på Betty. Sen passar jag på att utnyttja Sandra och JImmy, jag är mycket där med mina hundar, dom har tre egna och där får jag massa hjälp från Sandra, jag kan slappna av då jag är där för jag vet att gör nån av mina hundar nå är de inte bara jag som reagerar sen givetvis trvis jag väldigt bra i deras sällskap annars skulle ja inte vara där och jag hoppas dom trivs med mitt med :)
Men som sagt jag ska göra nå ja aldrig gjort tidigare jag ska be om hjälp med mina hundar för annars går jag snart iväggen, alltså be om avslatning från dom vänner jag har i Åmål, nu pratar jag inte om att jag ska lämna bort mina hundar utan kanske om man tar en promenad kanske någon kan ta en av mina hundar så jag får fokuerara på en, bara den lilla avlastningen gör så jag får nya krafter :)
Nu till lite mindre roligt, jag och Kennie bestämade att gå olika vägar, eller rättare sagt jag bestämde de var bäst så, de finns anledning till varför men den tänker jag inte säga här men de är nog bäst så här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0