Kärleken i mitt liv

Tänkte berätta lite mera detaljerat om mina flickor.... så varning för hund inlägg ;)
Vi börjar med Twiggy, hon kom in i mitt liv 2009 då var hon fyra månader och ren omplacering, jag betala alltså inte en krona för hon. Men i allafall hon är ju en fyrkosning med väldigt trevliga raser i sej dock en aning envisa, men tiden som gick så blev hon mer och mer lik karelska björnhunden i psyket, hon är en rolig hund som ofta bjuder på skratt, tårar och maktkamp mellan mej och hon. Hon är en social hund men inte överdrivet, älskar hon någon visar hon de tydligt och för dom som inte känner Twiggy bra kan uppfatta hennes "glad" het som farlig för hon är glad på ett lite anorlunda sätt. Twiggy var för mej den bästa första hund man kunde få tror jag, men i Twiggy i händerna på en människa som inte kan hundar kunde de nog ha slutat illa, som sagt jag och Twiggy har maktkamper än i dag men hon är en vädigt trevlig, svårtlärd men totalt underbara då man lär känna hon och vet hur man ska hantera hon :)
 
Nu till Tila, hon kom då in i mitt liv sommaren 2012, då var hon 9 veckor, hon är lite impulsköp men älskad trots det.
Hon är lite pain in the as valp i min ögon, var ju bortskämd med Twig som var väldigt lugn som valp och nu fick jag ett litet monster (eller rättare sagt en "normal" valp). Hon tugga sönder grejer och det fanns en on knapp men ingen of, men det har vi tränat på nu och de går framåt. Tila är en lättlärd, översocial och lite envis unghund nu på 9månader men älskade av alla trots hennes raser. har även nyligen kommit på hur Tila funkar, jag har varit lat då de gäller allmänlydnaden så sitt och ligg har inte tränats så mkt men då jag är förbannad eller hotar med blomsprutan då kan vi kommandorna klockrent ;)
 
Lite snabbt om kärleken i mitt liv, nästa hund får bli en lite lättare ras så jag hinner vila upp mej, två hundar med humör börjar ta kål på mej men jag kämpar på :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0