Inte hundarnas fel men tyvärr får dom staffet

Nu har de gått för långt, vi tar allt från början så alla kommer förstå.
Allt började med att Twiggy älskade katter det utvecklades vidare till en fixering som blev så pass att hon börja jaga dom, jag arbetade i ca 3 år med att få bort detta, tillslut hade vi kommit så långt att hon gick att ropa fast även då hon börjat jaga en katt, katter inomhuen s var inte längre så jätte intressanta heller och en dag så gör en kompis så allt hamnar på ruta ett, det enda man inte fick göra var att locka på en katt då det fanns en katt och det gjorde de han, åter igen var jag och Twiggy tillbaka där vi började, allt jag kämpade med i 3 år var totalt borta, jag skaffade en valp, Tila, hon var van katter och var totalt obrydd tills hon började bli äldre och insåg att de var ju kul de "syrran" gjorde, jaga katter är kul, inte lika kul tyckte jag att mina två hundar springer till skogs efter en katt, Twiggy gav ju upp jakten då katten stanna eller klättra upp i ett träd i allafall Tila hakade bara på Twiggy. Jag och Twiggy började träna kattfixering igen på nytt inomhus vi hade kommit så långt att katter inne var inte intressant längre och är där så länge inte Tila lägger sej i, Tila har även skapat fixering men jag började i tid denna gång att bryta den och de har gått bra inne tills idag då hon tyckte de var helt okej att äta en katt till frukost, tack gude gud att katten klara sej, jag i chock över beteendet och var helt förstörd, tårarna på väg, jag visste inte vad jag skulle ta mej till jag höll på strypa min egen hund då hon släppt katten jag var så arg! I morgon börjar hård träning enskilt för dom båda, jag hoppas innerligt att detta går att fixa men Tila ska få börja morgonen inne själv med Caro sen så fort hon ser en katt kommer de smälla jag har aldrig tagit ner Tila på jorden än för har ansett de inte behövts jag vill inte missbrukat det men i morgon ska hon för första gången i sitt liv få sej en omgång och de värsta av allt de är inte av "mamma" sen kommer jag och Caro hjälpas åt i några dagar på denna tös, det ska bort man äter inte katter!
Men vill så gärna säga tack till den som förstörde Twiggy för mej så jag fick en valp som tog efter samma beteende som hon och nu har utvecklat det till att bytet ska dö, stort tack du vet själv vem du är och helt ärligt jag skiter fullständigt hur dåligt du mår över detta för de går aldrig få ogjort, du visste reglerna på Twiggy men ändå var du tvungen att prova det! TACK!
3 år åt helvete för ingeting, en hund som vill mörda katter tack vare dej, fy fan!
 
Tilas (utsida) av örat från katten, mera klösmärken insida och utsida sen även nosen, tur nog klara sej ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0