Katträning med Tila och hur jag arbetar med mina hundar

Håller på med katträning på Tila, den går oväntat bra, jag arbetar just nu med vattenspruta genom att det har gett mest resultat genom att Tila hatar vatten, vi har nu jobbat med att man får inte titta på katter då blir man "duschad" och det har gett bra resultat, vi har jobbat med att springa förbi katter och fokuserar på mamma, vi har tränat då katterna varit stilla största dels men vissa dagar hjälper Caro till och håller en katt i famnen för då är den mera intressant än då jag klappar den och dom gånger de då inte hjälp med vatten har jag tagit ner hon på golvet sen har vi gått igenom en process som nog Tila tyckt varit obehagligt och hela hennes hjärna har då fått arbeta, jag gillar inte ta ner mina hundar i onödan utan jag gör det då jag anser att de verkligen behövs och det har gett resultat. 
Tanken är att jag ska börja träna Twiggy mera på katter nu med så hon slutar jaga dom men metoden jag använde på hon funkar inte längre jag hade en burk med stenar och skaka med då hon fixerade sej men den reagerar hon inte på längre, vatten funkar inte heller och inte så kallad skvallerträning heller så har inte lista ut någon ny metod som jag kan använda mej av för inne funkar hon med katter de är ute hon jagar dom, sitter och funderar lite nu ska nog be Caro hjälpa mej en dag så ska hon få "kasta" ut en katt genom dörren medans jag står ute med Twiggy i koppel då Twiggy ser katten ska jag ta ner hon på marken sen får jag hoppas de ger lite resultat har någon nå bra tips på hur jag annars kan arbeta hon så ge gärna de, tips som jag redan skrivit att jag prövat behöver ni inte ge och tips på att ja ska vara roligare än katten behöver ni inte heller ge.
 
Ja de är lite om hur jag arbetar med mina hundar och problembeteende på katt.
Och jag vet de var Twiggy som väckte beteendet hos Tila för hon har funkar skit bra med katter tidigare men nu har jag valt att jobba med Tila i första hand för hon är farlig för katter medans Twiggy bara ska jaga dom för slutar katten springa slutar även Twiggy springa. (Hittar tyvärr inte korten då dom sover med en katt men finns bildbevis)
i
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0