Ingen rubrik

Har inte hänt så mycket nytt i mitt liv, jag söker jobb och hoppas på få sommarjobb, lät lovande på ett äldreboende så ska hålla kontakten med dom så kanske jag får det.
I torsdagsnatt sov jag 4 timmar och vaka över Twiggy som inte mådde bra, hon börja slicka sej runt munnen och äta saker, samma visa som hon gjorde sist hon var sjuk, fredag hann jag inte mer än stiga upp sen bar de av till karlstad med Twiggy, veterinären hitta inga fel på hon, hon var dock lite svullen vänster sida i halsen men inge onaturligt, jaha då var de bara betala och åka där i från, hon äter nu medcin, smärtstillande och inflamatoriskt i fem dagar, väl hemma så hade jag en överaktiv valp som hade tuggat på täcket men jag orkade inte bry mej så hårt, börja sen fundera på om Twiggy kan vara förkyld så jag börja läsa symtom och allt tyder på att hon är de så ska försöka hålla hon lugn men de är lättare sagt än gjort. Jag som var så glad över att min ekomomi såg så himla bra ut denna månad, tack och lov har jag världens bästa pappa som lånar ut till veterinären men medicinen och bensinen till karlstad kosta ju sitt men de är bara bita ihop och gör de bästa av situvationen.. Nu mår då Twiggy bra och är helt sej själv igen, dock hostar/nyser hon i bland men verkar inge större fel på halsen, hon får lite glass till frukost med maten utifall hon har ont i halsen så lindrare ju de istället för att hon ska äta allt hon hittar på golvet/ute :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0