Att förvandla de negativa till det positiva

Att försöka vara postiv då allt runt om en bara är negativt är fan inte lätt, jag har ännu en gång fallit till botten, en dag kommer jag upp igen men jag har en lång väg innan jag når ytan helt, jag börjar ofta stiga men kommer sällan mer än halvvägs sen faller jag ingen, jag försöker glädjas åt det jag har, jag försöker tänka positiva tankar men allt drar ner mej igen, allt de negativa tar makten över min hjärna och jag är fast i helvetet där jag lever ensam och övergiven. Oftast varar dom flesta jätte dåliga stunderna bara någon dag men i bland är jag fast i veckor, inget kan dra upp mej ut det jag måste kämpa vidare som vanligt för att komma upp igen, tårarna rinner oftare och psyket orkar inte nåt, säger någon emot mej eller inte förstår vad jag menar blir jag arg och ledsen.
Jag kan tänka mej att jag är varken lätt som vän eller flickvän, jag är nog en väldigt svårt person att leva med genom att mina svaker bara kommer eller om jag känner att de är på väg så syns de inte på mej och jag talar sällan om det fören de är för sent. 
Inget glädjer mej då jag mår som dåligast, inte ens mina hundar kan få mej att må bra då, jag kan le på utsidan men på insidan är det svart.
 
Just nu sitter jag här med tårar i ögonen och en klump i halsen och funderar på vilka andra vägar jag kunde valt i livet och hur jag hade kunnat må då, jag kommer aldrig få svar på dessa frågor jag ställer mej själv om jag inte tar dom till handlning men just i dag har jag inga planer på det heller, idag intalar jag mej själv att i morgon är en ny dag och förhoppningsvis mår jag bättre, en dag ska jag också få må bra och vara lycklig, jag ska slippa all smärta jag bär med mej, jag ska få leva de liv jag vill, en dag ska jag stå där och glömma allt jag varit med om som har fått mej att må dåligt, en dag ska jag stå där och skratta åt helvetet som aldrig lyckas dra mej hela vägen ner. Jag ska alltid ställa mej då jag faller hur lång tid de än ska ta innan jag ställer mej så ska jag stå i slutändan.
 
Men idag väljer jag att må skit och brinna i helvetet för de måste man i bland för att orka resa sej igen, ja låter tårarna komma, jag låter tankarna leka med mej, jag låter mej själv att falla för att kunna resa mej igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0