Att ständigt bli dömd...

Att ständigt bli dömd för sin hund. Jag har valt att leva med en amstaffkosrning, en underbar hund men ack så missförstånd, alla blickar, alla fördomar och inte minst alla gånger man fått försvara denna underbara ras.
Amstaffen är känd som en livsfarlig kamphund, dom anfaller människor och hundar, dödar allt som kommer i dens väg.
Detta är långt i från sanningen, amstaffen är en perfekt familjehund som är trogen sin ägare men älskar alla den möter och är en riktigt knähund. 

Amstaffen vill vara alla till lags, givetsvis kan en amstaff bita någon men det kan ALLA hundar, för att få en hund att bita en människa så krävs det väldigt mycket, en frisk hund skulle aldrig använda sej av den kraft den har i sitt bett för skojs skull. Blir hunden utsatt för ett hot eller kanske blir trängd så varnar oftast alltid hunden före den biter om den inte har någon flykt väg, en hund flyr i stället för slåss det hör till dens gener hos vargen.
Jag blir så grymt ledsen och besviken på människor som inte har den kundskapen att förstå hundar, speciellt dom som är hundägare som har sina försomar mot andra hundar.
Jag anser att säger man att man älskar hundar, då älskar man ALLA hundar, renras som blandras!
Och kom ihåg alla hundar behöver regler, motion och kärlek!

Tilas pappa
Tila
Tila
Tila
Tila
Tilas mamma med valparna
Tila
Tila och Twiggy i bakrunden
Tila och Twiggy
Tila
Twiggy, jag och Tila
Tila, jag och Twiggy
Twiggy och Tila LEKER :)
Tila
Tila och Twiggy
 
Och kom ihåg livet är som en dans på rosor då man lever med en eller flera hundar, i bland är de underbart men ibland är det taggigt och jävligt ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: caro

haha synd/tur att Tila inte fick sin mammas färg... Då HADE jag snott henne ;)

2014-01-06 @ 17:24:47
URL: http://carosessan.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0