En dröm har vi alla

Nu ska jag försöka mej på ett längra och rörligt inlägg så lycka till att läsa och hänga med ;)
Matildas tankar...
Alltså vi människor lever ca 80år och under hela våran tid så handlar det om att utbilda sej och jobba för att överleva, vi måste tjäna pengar för att kunna betala mat och för att tjäna pengar måste vi jobba..
Alla har vi någon form av dröm i livet förutom att vara rik men min dröm är ju att få öppna ett hundcenter där hundar får en chans till ett andra liv, man kan kalla de omplaceringshem med ett annat ord de handlar om att jag vill ge hundar som blivit misshandlade m.m en andra chans eller hundar som riskeras att avlivas pga sitt beteende ja jag kan skriva massor om min dröm men jag stannar där, en dröm har vi alla men hur många egentligen upplever den?! Skulle kunna tänka mej att inte ens 50% av alla männsikor kommer ens i närheten av sin dröm, varför nöjer dom sej med det liv som lever? 
Jag har kämpat länge nu med min dröm har utvecklat den tagit ett steg på vägen att ta körkortet, men hela min dröm stannar upp nu pga att jag inte har någon ekonomi, jag får ingen hjälp från samhället att nå min dröm de är inte konstigt att folk nöjer sej med sitt liv som de ser ut för vi är rädda för förändring, för att misslyckas med något, våga chansa! Jag vet vad jag vill jag vet hur jag ska ta mej dit men jag har ingen ekonomi till det varför finns det ingen hjälp till mej som sköter mej och verkligen har en dröm jag inte tänker ge upp med, Af har snart sår i öronen om mitt eviga tjat om utbildning men nåt måste jag göra så jag slutar inte tjata så länge jag kommer vara arbetssökande kommer dom få höra detta tjat om hundar och utbildning för det är det jag vill!
Jag har 22år arbetssökande och har en tydlig dröm våga satsa! Ja det tänker jag göra mej svårt då allt går emot en men jag tänker inte ge upp! Jag vet vad jag vill och jag tänker fan nå dit med, jag tänker inte nöja mej med nå skit jobb hela livet.
 
Kom ihåg har ni en dröm kämpa för den och ta små steg hela tiden så är ni snart där!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0