Svar på kommentar "Stolt<3"

Fick en väldigt intressant fråga på mitt förra inlägg "En lite fundering bara (inge illa menat).. är de någon som har sagt nån gång att hon är en "farlig kamphund"?"
Jag har svarat personen som fråga men tänkte skriva lite mera utförligt svar här :)
Twiggy har aldrig blivit kallad farlig kamphund men hon har blivit kallad kamphund ELLER farlig hund.
Då hon blev kallas farlig hund så gissar jag att det var en mamma till sin dotter som sa att Twiggy kunde vara en farlig hund, de här hände då Twiggy var kring året.
Då hon var en kamphund så bodde jag i åmål så då var Twiggy ca 2år, den insidenten minns jag faktiskt inte så bra men om jag inte minns fel var de då vi nyss flyttat in till åmål och jag hade mycket nosgrimma på Twiggy.

Ja sen då min hundvakt Ika i åmål hade varit ute med Twiggy en morgon med nosgrimma, de var under tiden hon knappt gick att kontrollera i koppel så hade Ika och Twig möt några "fjortisar" som hade sagt " Åå vilken tuff hund du har" Ika hade svarat tillbaka att Twiggy inte hade ätit frukost då hade "fjortisarna bytt sida på vägen, då jag fick höra detta kunde jag inte sluta skratta :p haha

Så Twiggy har varit kamphund eller farlig hund i olika sammanhang men hon är inget utav de :)
(En kamphund är en hund som hetsas mot djur eller männsikor)

Kommentarer
Postat av: Patrick

Klockrent... bytte sida :D

2012-05-17 @ 23:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0