Inlägg om Twiggy

Är grymt stolt över min tjej, jag och Emma cykla burmoran i går efter stallet de är drygt 6km och hundarna sprang lös i stort sätt hela tiden och vi höll ett relativt högt tempo och Twiggy trava i stort sätt hela vägen, nu undrar ni säkert varför jag är stolt över att min hund travar, de är så att hundar som travar bygger mera muskler plus att klarar dom av att trava längre sträckor och speciellt i högt tempo har dom redan bra med muskler.
Twiggy är ju en hund som lätt bygger på sej muskler med men just nu behöver hon inte muskler hon behöver kondition för den existerar typ inte, varken för mej eller Twiggy :p haha Så jag och Emma ska försöka cykla den rundan minst varanan dag efter stallet plus att jag har anmält Twiggy på prova på hundkapplöp den 2/6, hon kommer bara tävla mot sej själv och jaga "haren" det är mest bara för en kul grej och se hur Twiggy reagerar, jag har funderat på att prova på de länge men aldrig blivit av och igår då jag var in på Björkis i Skellefteå så såg jag en lapp om att prova på, de kostar 50kr så jag anmälde oss. Så vore kul om hon har lite konditon så jag inte behöver skämmas över hon haha, nej jag skulle aldrig skämmas över att min hund har dålig kondis men hon kan ju få ha lite bättre innan vi åker dit så hon orkar :)
Twiggy är ju väldigt jakt intresserad, just att jaga att fånga bytet är inte lika kul så detta kanske är hennes grej, vem vet ;)
Igår kväll då vi cykla så stack Twiggy som ett skott och både jag och Emma förstod ju att de var nå där framme men vi fatta inte vad de var fören Mira börja skälla, de var en människa med hund och jag gjorde en rätt bestämt och hög inkallning på Twiggy och hon kom tillbaka, de var inte direkt pallnit och vända men hon vände och kom, dock stanna hon till då den huunden framför skällde till men kallade bara en gång till så kom hon till mej. :)
Jag var sjukt nöjd och stolt över både mej och Twiggy, vi har gjort såna fram steg den senaste tiden med just inkallningen och att hon ska lyssna på mej. Utfallen lever dock kvar men oftast bara då vi går med nån annan, då de är bara jag och hon sköter hon sej, hennes kroppspråk ändras och raggen blir rest men inge drag eller skall då vi går själva sen vill hon inge illa med utfallen, de är mera osäkerhet än "döda" utfall hon gör :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag e avis... vill få min hund så också :)

2012-05-22 @ 13:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0