Tips :)

Jag har en lite fundering, jag har som aldrig träna apport på Twiggy och hon har som aldrig varit en apport hund hon gillar springa efter saker men de där med att komma tillbaka är en annan historia.
Jag har provat då hon hämtat saken att kalla på hon på ett roligt sätt, locka med godis, springa åt andra hållet nu har hon kommit på att man kommer nästan tillbaka, så fort hon tagit kontakt med mej efter att hämtat saken berömmer jag sen kommer hon springandes mot mej och just innan tvär viker hon av och springer iväg, lite irriterande må jag säga men jag har som funnit mej i det men nu har jag inset att de vore kul om hon kunde komma med saken hela vägen, jag tänkte prova att då hon just är framför innan hon tvär viker att jag släpper en godis nedanför mej jag har provat att visa godisen men de hjälper inte men hon är ju nyfiken så om jag trappar nå på backen kanske hon släpper saken och äter godisen tror ni det kan funka? :)
Ni får gärna komma med andra tips med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0