Nedstämdhet- egen erfarenhet

Jag tänkte skriva ett inlägg om nedstämdehet, de är många som blir det både våren och hösten så tänkte berätta lite av erfarenhet eftersom jag har själv väldigt lätt för att bli det.
Jag vet inte hur jag ska börja så jag börjar bara, då man är nedstämde finns det nästan inget som kan få en glad, allt känns bara jobbigt, man vill inte göra nåt. Då man kan erkänna detta för sej själv då är de daxs att börja göra nåt åt det så nu tänkte jag berätta hur jag går tillväga, jag är dock fortfarande i processen och jobbar hårt dagligen för att inte sjunka ner igen.
Jag bestämde mej en kväll då jag hade mått dåligt en längre period att de är inte så här jag vill må jag vill kunna gå med ett riktigt leende jag vill inte gråta var och varanna kväll så jag bestämde att i morgon då jag vaknar ska jag vända allt till det positiva och uppskatta små saker som händer så jag började processen.
Jag vaknade på morgon, jag gissa att jag skulle och jobba och var väl inte så peppad på att stiga upp så tidigt men va fan nu vänder vi på det, vad finns det för fördelar med att stiga upp tidigt? Jo dagen blir längre, man får vara ute då det är ljust. Så nu hade vi vänt på att de var jobbigt att stiga upp.
Nu minns jag ju inte så mkt om vad jag vände till det postitiva men jag försökte verkligen hela tiden att vända på allt och nu menar jag allt! Gick det inte vända på så försökte jag åtmistone göra det roligt.
Sen att uppskatta små saker lärde jag mej att det är himla viktigt, varenda lite småsak ska man bli glad över de kan handla om att du hittar en krona i fickan, låt denna krona göra dej glad du kan ju faktiskt köpa dej en klubb av den :)
Tankens kraft är stark försök se de roliga i allt och går det inte gör de roligt så kommer livet bli så mkt lättare jag har gjort de nu i ca 3 veckor tyvärr så åkte jag ner då Theo fick somna i men är på väg upp igen de är bara kämpa och så länge du är under denna process så kan minsta ligga sak göra de jobbigt igen så försök se positivit i allt och välj det liv du vill leva :)

Nu vet jag inte om ni blev så mkt klokar av detta men jag har försökt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0