Varning för babbel om vovvar

En klump i magen och tankar som snurrar och nej de är inte inför resan, Caro hade lagt ut videoklipp på pitbulls och texter som fanns med i klippet som verkligen berörde en, jag klarade inte av att se hela jag kände bara tårarna var på väg.
Jag fattar inte hur man kan behandla hundar (djur) så illa, jag förstår inte hur man kan vilja en levande varelse så ont!
Jag börja givetvis tänka på mina små troll, nu syns de inte på Twiggy att hon har rottis i sej så mycket men på Tila syns de direkt vad hon är, en typiskt så kallad kamphund, tänk om mina änglar hade hamn i fel händer och måsta slåss för livet? Tänk om dom knappt hade fått någon mat? Tänk om dom fick sova i ett kallt garaget utan någon mjuk liggplats eller inte ha tillgång till vatten? Tänk om dom hade blivit slagna vara för att dom inte lyssna/kan komndot?
Tårarna är inte långt bort, nu vet jag att mina vovvar har de bra, de kan jag säga med gott samvete jag vet jag kan vara lite hård i bland men bara några sekunder senare får jag jätte dåligt samvete för det och ångrar det jätte mycket. De är så himla tragiskt att hundar används i dag som vapen inte som en vän.
Mina hundar kommer då alltid för göra det som älskar, jag kan lita på mina hundar med gott samvete kan jag säga de och den som säger emot det kan dra åt helvete, jag kämpar daligen med mina hundar att som ska betee sej och vara snälla, som ska vilja alla väl men kommer du och slår min hund så lovar jag att de är inte hunden som biter du blir nog mera i hjäl slagen av mej, de finns några som har varit för hård mot Twiggy genom hennes dar och jag lovar dom har fått veta att dom levde, de finns en som knappt vågade höja rösten till Twiggy för den personen visste att jag kunde hetta sen givetsvis får man säga ifrån till mina hundar de gör mej inge men jag ska vara med på att de var en vettig andledning och speciellt om någon tar i mina hundar för jag jobbar inte med mina hundar med allt för mkt fyskit kraft, jag jobbar med den psykiska på dom sen anväder jag även fyskiskt kraft för att förstärka den psykiska.
Jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta men kändes skönt att skriva det, sen tänk på hundens 11 budord.
 
       Hundens 11 budord

1.   Mitt liv varar i ca 15 år....Skild från dig, betyder    
      sorg för mig....

       Tänk på det när du skaffar mig.

2.   Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig.

3.   Gör mig tillitsfull, ty du är mitt liv.

4.   Var inte arg på mig för länge och spärra inte
       in mig som straff.
          

5.   Du har ditt arbete, dina vänner och nöjen. Jag - 
      har bara dig.


6.   Tala till mig, även om jag inte förstår dina ord......
      din stämma översätter allt.

7.   Vet du att jag aldrig glömmer hurdan du är mot mig.

8.   Om du slår mig, tänk då på att mina tänder med 
       lätthet kan krossa din hand, 
       men jag använder mig inte av min kraft.

9.   När du blir irriterad på mig för att du själv har 
      bråttom, så tänk på att 
      jag kanske har ont i magen, eller låg för länge i
      solen.......
      eller bara är trött och less på allt.

10. Ge dig tid med mig även när jag blir gammal....
       Även du blir gammal en dag och nog vill väl du att
       din familj och 
       vänner ska bry sig om dig då.
 
11. Var hos mig när jag har det svårt -- då blir allt
       så mycket,
       lättare för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0