Full fart :)

Igår var en mycket fart fylld dag, jag, Ida och Patrick började med att lägga klövspår på morgonen åt alla hundar eller inte åt Tila med åt dom stora :)
Det var första gången för Gaia och Pyro att spåra på klöv, första gången för Pyro i huvudtaget att spåra.
Vi började med Gaia, hon tyckte de var rätt kul men hon tappa som spårtet men efter lite vägledning så tog hon upp det och hittade klöven, hon var ritkigt duktig och bar klöven tillbaka :)
Pyro var ut som nummer två att hitta sin klöv, hon fattade inte riktigt från början vad han skulle göra men efter lite tålamod och låta han tänka till och visat en gång vad vi ville så satt nosen i baken och han hitta klöven :)
Han var som Twiggy i början att de var spåret som var roligt inte klöven men de gör ju inge bara han tycker de är kul med spår :) Han var riktigt duktig han med :)
Och nu sist men inte minst Twiggy som redan hade hunnit med en gång att spåra på egen hand efter vi gått en sväng med hundarna så drog hon och spåra en klöv men i allafall hon visste precis vad hon skulle göra, jag hade lagt ett lite svårare spår en vad jag bruka men jag trodde på hon och tog på sele och förbredde hon och hon for som ett skott och arbetade och hitta klöven på ett kick :)
Min duktiga tjej, nästa gång blir de nog lite längre spår :)
Tila fick mycket passitivts träningen och bara titta på då dom stora arbeta.
Efter detta äventyr så tog vi hundarna till båthamn där de blev massa bad och även jag passa på att ta mitt första dopp för året :)
Hade en Tila som var knäckt efter dagen och det serverades grillat till midda med trevligt sällskap av Ida och Matte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0