Trött, slut och less

Just nu känner jag mej som en väldigt dålig hundägare, jag är inte på topp, jag mår inge bra psykist och sover inte som jag ska.
Twiggy får inte den motion som hon behöver, givetvis får hon lite motion och mat varje dag men de har gått så länge nu utan riktig motion, eller ja hon sprigner breve cykeln till stallet nästan varje kväll så de är ändå inte så lite motion för de är ganska högt tempo.
Men just nu orkar jag inte ta tag i hennes "problem", hon gör ju utfall mot hundar igen och de blir bara värre och värre, för nån dag sen så börja jag "busa" uppmuntra hon att titta på mej och vi hade som kul hon titta på mej och hoppa och hade kul breve mej, men på 2 sek så var hon helt fixerad på den andra hunden och gjorde sitt utfall då kände jag att jag tappa allt hopp jag hade.
Hon kan ju umgås med andra hundar, speciellt dom hon känner och brukar inte vara några problem då hon träffar hundar hon inte känner så länge dom får hälsa men vi kan ju inte hälsa på varenda hund vi träffar på.
Just nu är jag bara less allt, skulle vilja ha en dag då jag bara springer i pyjamas hela dagen och aldrig sätter min fot utanför dörren men de funkar inte så då man har hund, men de vore underbart att bara "vara" en dag utan några måsten och på måndag börjar jag jobba också så då kan jag ju verkligen glömma min "pyjamas" dag.
Om de finns någon vänlig själ där ute som skulle vilja hjälpa mej med Twig så säg till, vi kan gå en promenad så kan du få se "problemet" sen söker jag även nån som skulle vilja aktivera hon lite på dagarna, har en hundrastare så hon ligger ju inte hemma själv 8 timmar varje dag då jag börjar jobba men vore kul om någon mer skulle vilja ta ut hon eller kanske fara ut och springa med eller träna agility med eller vad som helst just nu bor jag i bure men söker lägenhet i skellefteå.

Ajja ska sluta babbla på nu.. :)

Kommentarer
Postat av: emanuel

tja! om du hade bott i stan hade jag väldigt gärna hjälpt till. mest för att fara ut med henne och springa och leka osv. jag har ju just börjat träna och det skulle bra att ha en hund att ta runt elljusspåret el dylikt då jag bara gymmar atm. lite frisk luft e ju bara nyttigt! ^^ men det e ju lite svårt för mig att åka till bure varje dag tyvärr... :/

2012-01-12 @ 11:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0