Stora framsteg på bara några minuter :D

Loella har hjälpt mej med Twig i dag och de gjordes stora framsteg :D
Sen drack vi lite kaffe och prata om vad Twig hade för raser i sej och då jag sa karelsk björnhund så förstod Loella varför Twig är så bitchig och bestämd av sej för de är en donna med humör ni som träffat hon mkt i sina dar vet vad jag menar ;)
Tänkte i allafall snabbt berätta om raserna hon har i sej och som jag tycker stämmer in på hon :)

Karelska björnhunden: "Hunden skall vara osedvanligt modig för att klara av jakten på högvilt."

Golden retriver: "Den typiska golden retrievern är lugn, intelligent och foglig, med en exceptionell vilja att behaga. Den är också känd för sitt tålamod med barn."

Newfoundland: "Hundteam drog slädar med timmer" (Hon gillar att arbeta, fanns som inte direkt nå som passa in)

Rottweiler: "Den kräver en bestämd och fast men följsam ägare. Rottweilern utvecklar lätt starka band till sin ägare. Med rätt behandling är den en lugn, vänlig och godmodig hundras som är tålmodig med barn, tillgiven och följsam. De kan också vara mycket lekfulla."

Detta tycker jag stämde rätt bra på stjärnan i mitt liv, vad säger ni andra som träffat hon? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0