Söndag

Vet inte vars jag ska börja eller vad jag egentligen ska skriva om.
Men kan berätta om dagen så länge :)
Steg upp 7 i morse för att följa Emma till stallet och hjälpa till att plocka ut hästarna sen passa vi även på att plocka in Ron och Mackan och for ut en sväng, Emma red och jag och Tanja körde Mackan, hundarna var givetvis med :)
Twig och Mira fick springa lösa och jag är så himla glad att Emmas hästar inte gör hundarna nå, Twig sprang mellan hästen och vagnen ett antal gånger men hon var ändå riktig duktig i bland och kom och sprang breve vagnen dock ville hon åka i bland men då jag sa hopp upp så gick de inge bra för hon, hon halv hoppa bara men tror hon tyckte ja skulle flytta på mej för hon vill inte sitta i vagen utan breve men på sättet eller vad man ska kalla de :)
Kan ju även påpeka att de var rätt kallt i morse så klädde mej för kung och fosterland och de enda jag frös om var pannan :p Nu har vi planer på att ja ska följa med varje morgon och vi ska ut med hästarna och sen ska vi ta med oss varm oboy och limpa med ost på :)

Sen efter stallet var de full fart då ja kom hem, städning stor på schemat på hög nivå plus att jag skulle göra klart allt för i morgon då ja börjar jobba. Jag är nästan klar med alla har lite städning kvar men jag hoppas Loella hör av sej snart så vi kan he hos ut med hundarna hon ska kolla på Twigs utfall mot andra hundar och se vad man kan göra åt de, jag hoppas detta löserer sej nu, jag vet de kommer ta tid att få bort de men hon är inte aggresiv får hon bara hälsa går de bra men de är inte så himla kul att hon hoppar och drar sönder min arm för varje hund vi träffar på plus att hon skäller som en tok, andra hundägare måste ju tro Twig är farlig med de är hon inte. Igår gick de faktist rätt bra då vi möte nå små hundar hon skällde en gång och drog lite men inte som de brukar vara.

Ajja måste fortsätta nu här kommer lite bilder från igår då vi var och bada med dom små, vi var 14 stycken som for på edda och jag lekte fotograf :)
Tog sån tid att ladda upp bilder i dag så får bli två bara :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0