Theo <3

Jag gjorde en anmälan på vetansvar har nu fått svar tillbaka allt stämde i journalen från djurkliniken skellefteå förutom "Hunden Theo inkom till Djurklinken 17 feb, med anamnes att han läckte urin samt kissade blod"

Jag kommer göra en hård motsägelse på detta för vi trodde aldrig att han läckte urin utan att han hade urinstenar eller var sexuellt frustrerad för då kan hanar kissa blod. Ska inte skriva så mycket mera för jag är för arg så kan bli fel ordval och jag kan åka dit så jag stannar där.  Här kommer hela historian igen.....


Historien om Theo (Hela historian)
Theo (Theodor) var en mycket livlig och social phalene hane på 4 år som älskade allt och alla.
Theo var en hund som älskade att vara ute, vi gick ofta långa promenader och han traskade på gärna lite före mej, han visade aldrig tecken på att han hade ont någonstans. Han ville att det skulle hända saker hela tiden, han var peppad på allt, i mina ögon så såg han ut att älska springa lös med dom andra hundarna. Han var en hund som sällan sov på dagarna, hade han fått hade han varit ute och gått heldagar utan problem så mycket energi som fanns i denna hund skulle man nog inte kunna få han trött i första hand.
Han var en mycket livlig hund som charmade alla och hela tiden var på hugget.

Tyvärr så fick Theo urinsten men tur nog så brukar det ju vara ett sånt vanligt problem tänkte vi så åtgärden kan ju inte bli så komplicerad men ack vad fel vi hade.
Den 16/2 2012 upptäckte Emma (min hundvakt) att han kissade blod på Fm, hon beskriver att blodet var ungefär som att en tik löper, det rann alltså inte men droppade lite då och då trots detta så kissade han väldigt bra, det hände även kissolycker inne. Vi kontakade djurkliniken i Skellefteå, den 17/2 2012 åkte vi till veterinären och dom kollade igenom han och röntgade han och det visade sej att Theo hade en urinsten i blåsan och en urinsten i penisen så det blev prat om en operation.
Han kissade bra under tiden han hade urinstenarna och det hade slutat komma blod då han kissa, jag skulle vilja säga att han kissade normalt, jag berättade detta för veterinären men hon tyckte att stenarna skulle opereras ut så fort som möjligt genom att han kunde få stopp i kisseriet.
Den 22/2 2012 så hade vi bokat tid för operation för Theo och hans urinsenar.
Vi lämnade Theo på kliniken och då vi skulle hämta han så var han tvungen sova över där för han hade inte kissat än och dom får inte släppa iväg hunden fören han kissat och det är förståeligt, vi fick träffa Theo och jag tyckte att han så hemsk ut efter operationen men eftersom jag inte kan något om hur en hund bör se ut efter en operation sa jag inget det kanske var normalt att se ut så. Men hemsk menar jag att han var väldigt svullen och röd över snoppen och även delar av magen.
Sen på kvällen ringde veterinären på djurkliniken och berättade att hon fått satt in en kateter för han hade inte kissat något.
Den 23/2 2012 så ringde veterinären och berättade att kateterna hade lossnat och han kissat några droppar så vi fick nu komma och hämta hem han.
Under dagen den 23/2 efter jag tagit hem han så märktes det på han att han hade ont och sökte sej hela tiden till svala platser han kunde ligga på men varje gång han skulle lägga sej så märktes det att han hade ont trots medicin, (Loxicom 1,5mg/ml och Baytril vet 15mg) Theo ville inte heller så gärna röra på sej, då vi skulle gå ut så han skulle få göra sina behov så var det inte alls samma Theo som brukade komma springandes till dörren, nu fick man ropa på han och efter en stund så kom han lunkandes sakta. Väl ute så gjorde han ett försök till att kissa men det kom bara några enstaka droppar sen ville han direkt in igen och det var inte Theo, Theo var en hund som gärna skulle vara ute hel tiden om han så fick. Inne var han inte heller samma hund, den glada och livliga Theo som fanns innan operationen hade nu blivit en hund som sov i stort sätt hela dagar och inte alls var varken glad eller livlig längre.
Han var inte alls den Theo jag har lärt känna från början.
Den 24/2 2012 Under natten hade Theo varit vaken några gånger och gnällt, jag tror han hade ont efter operationen. På morgonrundan så gick vi inte längre än på gården för Theo ville inte gå och denna morgon så kom de endast några få droppar kiss, jag upplevde även att han var mera svullen nu, han var svullen insida lår och snoppen. Han hade även nu blivit blå på dessa ställen.
Jag började nu bli orolig för Theo och vi kontaktade en annan veterinär i Skellefteå, vi träffade den veterinären (ATG) och hon skickade oss vidare till gammelstans djursjukhus (Luleå).
Theo var nu helt förändrad som hund, han sov hela dagarna, ville inte gå ut.

Det visade sej att Theo hade ett urinläckage inuti kroppen som där med hade blivit en infektion.
Theo fick stanna på djursjukhuset i gammelstan och det pratades om en operation tyvärr så fick inte Theo vara med om denna operation, han blev sämre och risken till att överleva operationen var liten och vi bestämde oss för att låta han somna in för hans eget bästa.
Han fick somna in den 29/2 2012. R.I.P Theo ♥
Att se förändring på denna hund, från att vara en glad och livlig hund som älskar det mesta till att bli den hund han var efter urinstens operationen där han knappt ville stå på bena och bara sova.

Sov så gott med änglarna lilla Theo vi är många som tänker på dej ♥



Kommentarer
Postat av: Patrick

Ner med djurkliniken som inte vågar stå för att det blivit fel

2012-04-23 @ 19:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0