Presentation av Twiggy

Eftersom att min blogg handlar om Twiggy kanske de vore bra med en presentation om hon med.

Twiggy är en ren omplacerings hund, dvs jag fick hon helt gratis. Hon är en blandning mellan rottis, karelsk björnhund, golden och newfoundland född 2009. Twiggy var ca 4 månader då hon flyttade in hos sej och då vägde hon ca 13kg i dag ligger hon på 28kg men nåt kg till hade inte skadat.
Nu liter mera om hur T är som hund, T är en väldigt lugn och självsäker hund dock är hon envis som en åsna och försöker alltid få sin vilja igenom. Får hon inte som hon vill skäller hon ut en och ge man hon inge uppmärksamhet då så kan hon börja nafsa en i armen eller bak i rumpan tack och lov har hon blivit bättre på den biten så jag fick lära mej hur jag skulle hantera detta men hon försöker lite då och då än idag att få sin vilja igenom.
T är en väldigt tålig, social, dominant och kärvänlig hund, hon vill aldrig någe illa. Dock gick hon igenom den berömda ”anti tikfasen” som jag kallar det, det är typiskt tikar vid 2 års ålder att bli aggressiva mot andra tikar och hon hann med ett slagsmål med en mastiff tik tur nog gick detta bra och efter det åkte munkorgen på då vi skulle träffa andra hundar och i dagens läge går hon bra ihop med tikar igen men jag litar inte på hon fullt ut men vi kämpar på, då man inte accepterar nåt för man se till så hundar verkligen förstår att man menar allvar att man inte accepterar det beteende och det gjorde jag med T och jag tror att vi är där vi är i dag tack vare min envishet. Jag vill att T ska kunna umgås med alla hundar vare sej ålder, kön eller storlek sen givetvis finns de hundar jag inte kommer tvinga hon att umgås med men hon ska acceptera att gå med dom i flock och det gör hon.

Vad mer ska jag berätta som kan vara intressant, T älskar katter och hästar, hon blir tokig så fort hon ser en katt och så fort hästar börjar springa så ska hon vara med och leka.

Twiggy har verkligen en on och off knapp, ute kan hon vara en galen hund och alltid på hugget medans inne ligger hon och sover ii stort sätt hela tiden.
T var hellre aldrig direkt valpig hon var en mycket lugn hund som valp dock inte ut men så har de även fortsatt. Hon var heller aldrig en valp som tugga sönder saker.

Har ni frågor om Twiggy får ni gärna ställa dom eller det kan handla om hur det är att ha hund bara, fråga på så svarar jag så gott jag kan. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0