Fortsättning Theo

Här kommer delar av vad vetten sagt och mitt yttrande tillbaka så nu håller vi tummarna att det händer något med detta.

Historian om Theo

Jag har nu läst igenom yttrandet som Gertrud Burman har skrivit och det jag la märket till var att Gertrud skrev ”Hunden Theo inkom till Djurkliniken 17 feb. med anamnes att han läckte urin och kissade blod”

Då vi kom in till Gertrud berättade jag att Theo hade kissat lite blod under fm den 16/2 2012 det hade även droppat blod inne ungefär som en tik löper. Men detta var endast under fm denna dag. Han kissade normalt. Gertrud skriver att det anamnes om att han läckte urin och det har jag ingen aning om vad hon pratar hon, inte Krille som var med heller (ägarens son, som var med vid alla veterinär besök) Jag pratade om att jag trodde Theo hade urinsten sen hade jag även läst att hanar som blir sexuellt frustrerade kan börja kissa blod så det pratade jag även om men inget om att det läckte urin.

Gertrud skriver även ”Jag rekommenderade operation för att avlägsna dessa stenar trotts att hunden fortfarande kunde urinera”
” Det togs upp med djurägaren om eventuell operation och eftersom jag ansåg att det av lege artris att göra detta även om hunden ej hade totalt stopp för urinen, så togs ett beslut i samråd med djurägaren för operation”
Självklart vi valde operation eftersom vi inte fick något annat alternativ, jag frågade om det skulle kunna funka med foder genom att Theo kissade bra men då sa Gertrud till oss att hon var tvungen operera för att ta reda på vad det var för stenar, om det var stenar som var tvungen opereras ut eller om det var stenar som kunde lösas upp med special foder.
Gertrud gav oss inget annat alternativ utan det var operation som gällde, jag anser att det är hennes jobb och ansvar att föreslå dom alternativ som finns.
Min personliga åsikt är att man utför inte operation i första hand utan finns det andra alternativ som kan hjälpa prövar man med dessa först!
Situationen var inte akut genom att han kissade normalt innan operationen.

Gertrud har även skrivit ”Vi fick reda på måndag 27 februari att hunden var inlagd på Djursjukhuset Gammelstan med misstanke urinläckage från urethra”
Jag undrar hur kunde han få detta urinläckage?
Theo mådde bra innan operationen och kissade normalt, det var inte så att han gick och små skvätte hela tiden utan alltid då vi kom ut kissade han en ordentlig pöl med kiss. Så jag undrar hur man kan få ett urinläckage i kroppen?

Från Theos journal;
2012-02-24
A: Hunden är pigg och glad, äter och dricker men vill ej kissa
S: Området mellan penis och testis är mindre svullet men mer hyperemisk
Kateter inlagd i uretra tömt urinblåsa samt spolat urinblåsa med NaCi- kateter fastsydd i förhuden /GB
Försöker kissa när han är ute men det kommer inget, är pigg och glad.

Min åsikt:
Theo fick komma hem denna dag och jag kan lova att han var varken pigg eller glad men han åt och drack. Theo var inte alls mindre svullen utan rättare sagt mera svullen. Han ville inte röra på sej pga smärtan och har man så ont tror jag knappast han är pigg och glad, han hade även gnällt några gånger under natten till den 25/2 och han var en hund som sov hela nätter, han ville inte heller vara med min tik som han annars älskade att både leka med och sova hos men hon var inte intressant längre, förut följde Theo tiken överallt och hon fick aldrig vara ifred men nu låg han oftast för sej själv och små gnällde och ville inte röra sej i onödan.

Från Theos journal:
2012-02-25
Morgon tele: hunden mår rel. Bra enl. äg. Kissar liten stråle mest droppvis

Min åsikt:
Han kissade endast droppar ingen riktig stråle.
Denna dag så kontaktade vi ATG i burträsk som tittade på Theo och skickade oss vidare till Gammelstad i Luleå.
Theo var mera svullen och blåröd insida lår, snoppen och delar av magen.

Från Theos journal
2012-02-27 (BLR) Blev inlagd i G-stad på lördagen vid 13 tiden. /BLR

Min åsikt:
Det stämmer inte heller, Theo kom dit på kvällen den 25/2 men vi hade telefonkontakt med Gammelstad vid lunch tid den 25/2

 

 


Kommentarer
Postat av: Patrick

Bra skrivet hoppas bara att det ger någonting :)

2012-04-24 @ 11:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0