Från de ena till de andra :)

Måste försöka  bli bättre på att blogg...!
Men i allafall så har de varit rätt mkt senaste tiden, eller beror lite hur man ser på det.
Har varit mkt med Emma och Petra och gjort saker, dock kan ja inte komma ihåg allt men de har varit promenader, stallet och massa annat.
Idag har jag hjälpt till att skotta ut massa hästbajs ur hagarna på berget där hästarna stod förut, inge roligt direkt men nyttigt att arbeta :)
Sen nu i kväll var vi ett gäng som drog ut med hästarna de var riktigt trevligt, jag fick prova rida Rekylen, de är en häst som står i stallet jag skulle inte säga nej till att rida han igen, han var jätte fin att rida sen vet jag att Emma sätter inte upp mej på en häst hon vet att jag inte klarar av så de känns tryckt med :)

Twiggy har spruckit i framtassarna igen, de suger så nu är de skor/tosser och massa smörj + tassbad med olja som gäller ett tag fram över och inge springande breve cykeln så Lillan får inte följa till stallet då vi cyklar som vi typ gör varje gång.. :(
Annars mår hon prima så de är ju tur :)
Sen har jag kommit fram till att hon måste få mera respekt för saker, eller de kom jag på för länge sen men inte tagit tag i de, om jag säger så att ligger hon i vägen då man ska öppna kylen så har man tur lyfter hon huvuder men man skjuter alltså bara i väg hela hunden, hon bryr sej inte ett skit, samma saker du kan stå på hon då man lagar mat de kvittar de med.
Nu har jag börjat bli hårdare och börjar "göra illa" hon då jag öppnar typ kylen, nu menar jag självklart inte att jag skadar hon utan mera chockar hon.
Sen om någon har nå bra tips eller åt om hur jag ska göra med att hon älskar att leka med hästar, de är ju rätt farligt då hon sticker in i hagen och hon blir helt blockerad, hon vakren ser eller hör mej, då hon leker med hundar tittar hon då på mej då jag kallar in dock kommer hon inte alltid men hon stannar upp, de gör hon inte med hästar och en dag kommer de sluta med att hon blir så skadad att hon måste tas bort, tack och lov har ingen skada skett än men.
Vill ju kunna ha hon lös i stallet så hon får leka med Mira och springa runt och äta bajs men vågar inte då hon drar in till hästarna hela tiden :(

Nä nu ska jag sluta skriva, här kommer lite bilder Linnea har tagit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0