Tjat tjat tjat

Sitter och läser om "kamphundar" som jag hittar på aftonbladet, samtidigt som jag läser om de blir jag arg och ledsen jag kan inte förstå varför man vill förbjuda vissa raser, de sitter ju inte i hunden om den bli aggresiv!
Herregud fattar inte människor att man kan få en pudel aggresiv i fel händer med?!
I fel händer kan alla hundar bli farligt, då man skaffar hund vilken som helst måste man veta vad man ger sej in på de är inte bara skaffa, skaffar man hund har man i stortsätt skaffat barn fast på fyra ben istället för 2.
Man kan gemföra barns och hundars uppfostran, hur uppfostrar du ditt barn? Hur uppfostrar du din hund?
Man måste sätta regler och visa vem som bestämmer, du kan inte låta en 4 åring få precis som den vill precis så är de med hund med, låter du hunden få som den vill givetvis blir den "flockledaren" och där med farlig men sätter du reglar för du ett underbart barn som vet reglar och kommer kunna ta sitt ansvar i livet, sätter du reglar för hunden vet den sin plats i "flocken" och där med repspekterar den dej och blir en underbar familjemedlem.

Sen ska man förbjuda "kampraser" måste man då ta reda på vad är en kampras?!
I dagens läge finns de inga hundar som är "kamphundar" eller så är de så att alla hundar för de är så många olika raser som har blivit aggresiva och bitit människor och hundar. Så snart är vi uppe i att alla raser är aggresiva.

Jag vet de blev lite grötit inlägg nu men jag har fått skriva av mej, jag är så less på att prat om "kamphundar" hur farligt dom är och borde förbjudas.

 
Underbara Hobbe som är amstaff och vågar inte ta pinnen från Twiggy.
Vem kan säga nej till dom ögonen liksom :p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0