Tur i oturen

Nu är de 5 dagar kvar till julafton och 6 dagar kvar tills jag åker upp till Skellefteå och jag längtar kan jag lova :D
Var i allafall ute i skogen i morse med älskling för vi skulle hämta julgran, Twiggy fick givetvis följa och vara lös, efter ett tag så satte jag mej ner och vila för plumsa i djupsnö är inte lätt då man har korta ben och snön räker över knäna på en :p
Då jag då sitter där så kommer Twiggy springandes breve mej och lämnar ett blodspår efter sej, ånej tänkte jag vars har hon nu gjort illa sej och hur illa är det.
Jag försökte då hitta vars de var och de var då på framtassen mellan "tån" och stora trampdynan som hon hade lyckas fått ett sår, troligen hade hon sprungit över en pinne som stod upp och pinnen hade lämnat spår efter sej som ett rivmärke och sen hade sen trycks in i huden en liten bit undefär lite runt som en sugrör.
Tack och lov var de inte djup och de såg väldigt fint ut, väl hemma tvättade jag de rent med vatten och la på en kompresser och bandagera om det.
Jag byte kompress för några minuter sen och de har tagit i hop jätte fint och de hade inte blött nå mycket alls så om några dagar ska vi nog ta bort bandaget då hon är inne men vill inte de ska komma in skit eller att hon är där och tvättar så mycket.
Tur min hund har bra läkkött och gör fina sår då hon väl gör sej illa.
Ni som har följt min blogg hela tiden vet ju att hon har ju lyckas skurit upp "tårna" i våras och sen på sen sommaren så gjorde hon ett snyggt skärsår i trampdynan.
Tur att inge har varit allvarligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0