Lite beröm!

Måste faktiskt ge mej och Twiggy lite beröm, vi var ute på gården och träna och då kom katten gående en bit ovanför oss Twiggy hade ett koppel efter sej jag höll inte i det men jag litar inte helt på hon om katten skulle komma men då katten då gick omkring där upp titta givetvis Twiggy på hon och la sej ner, hon har alltså lärt sej att hon ska ligga då katten kommer :D Lite stolt jag är över min vovve :) Sen var de ju perfekt att träna då katten störde och Rocky som gärna ville vara med och få godis också, så de blev de lite mera utmaning för Lillan men hon skötte sej galant :D
Vi hade lite kattträning i går med, eftersom Twiggy gärna vill busa/jaga katten då den springer så fick jag läge igår att ta katten fram till Twiggy medans hon låg ner så dom fick hälsa på varandra som djur ska göra dom nosa på varnadra och katten strök sej efter Twiggy sen så gjorde jag så att jag vred bort Twiggy huvud och satte ner katten så hon gick över Twiggy och de gick jätte bra. De går bättre och bättre med kissekatter men man får vara lite beredd att ryta till åt Twiggy om katten börjar springa men de går bättre och bättre nu då man ryter åt hon då katten är ute så kommer hon och sätter sej fot dock är katten väldigt intressant att titta på men hon är lyhörd på mej. Dock vet jag inte om hon kommer och sätter sej fot om hon hinner ta upp jakten men de är den jag ska hinna förhindra och de går skit bra :)
Hon är betydligt mera lyhörd på mej nu då hon ser än katten än tidigare så de går framåt och just de att hon lägger sej ner då katten kommer älskar jag :D


Här ligger hon och tittar på då Emma P kissebebisar leker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0