Hundar och människor

Jag håller på bli tokig.
ett evigt massa tjat om dessa "kamohundar" har ni människor inte förstått att det är ni själv som fram avlat dom sen gjort dom till det dom är idag?!
Jag själv skulle kunna säga att vilken hund som helst kan vara en "kamphund" för allt handlar om hur man uppfostrar dom sen finns de hundar som har anlag efter att döda mer än andra hundar men tänk efter alla hundar har en dödarintinkt för dom kommer från vargen och vad gör vargen ju dödar!
Ni som aldrig tänkt på de eller inte vet om de men har du en hund dom ofta leker med sina leksaker och har dom i munnen och skakar leksaken, den hunden leker inte den dödar sitt "byte" då. Sen en hund som viftar på svansen är inte alltid glad den söker utmaningar, exmpel, jag är ute med Twiggy och går vi möter en annan hund, svansen går på båda två, hur fan vet vi att hundarna är glada,? dom kanske aldrig har träffats förut dom söker efter vad den andra hunden vill, vill den slåss vill den leka vill den bara hälsa sen gå, m.m men ett annat ex är då jag har lämnat Twiggy hemma och kommer hem efter ett tag då går svansen och då är hon glad för matte kommer hem men samtidigt så söker hon utmaning, vad vill jag glra med hon nu, viill jag leka, vill jag bråka m.m
Jag blir så irriterad på människor som klankar ner på "kamphundar" alla hundar har sina egna personligheter plus att alla hundar har sina egna gener, ex schäfer är en bra polis hund medans en golden reriver inte är alls lika bra men den går att få lika bra genom träning, hundar har olika egensakper men alla hundar kan man få att göra de man vill med träning och vissa behöver mera träning än andra.
jag känner bara att allt håller på stiga mej över huvudet med allt tjat om "kamphundar"allting handlar om hur man hanskas med hunden, då valpen föds har den ingen aning om vad som väntar den och helt plötsligt då den är 8 veckor får den inte längre bo med sin mamma och sina syskon och då startar den "riktiga" uppfostran, människan tar över och gör hunden till den man vill att den ska vara, nu är de ju så att hundar har sin personlighet och den går inte ändra på men tänk på att det är vi människor som väljer hunden de är inte hunden som väljer oss just därför måste vi veta vad vi ger oss in på! Det är inte bara att skaffa hund och tro den uppfostrar sej själv.
Nog klagat för denna gång men snälla tänk efter före ni säger något ont om en hund nästa gång för de är inte hundens fel de är människans!

Två länkar, se och tänk efter

Efter ca 14 minuter handlar de om "kamphundar"
http://www.tv8play.se/play/227987/

Avel
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44215931

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0