Hemmafru nästa?

Ska berätta min dag nu orkar du inte läsa så sluta nu...!

Jag klev upp ur sängen 6.30 gjorde mej klar och gick till Emma och Mira för en promenad vi gick ca en halv timma sen gick vi på tallbacka för lite lydnad (Twiggy skötte sej bra)
Jag gick sen hem för att göra mej klar för att följa Emma w och Notus till vetrinären han skulle nämligen få 3års sprutan ingen aning om varför jag ville med för jag är så jävla nålrädd så jag kan inte se haha
Sen åkte vi och åt på sibylla sen hem och då blev jag hemmafru, hade hunnit tvätta en tvättmaskin och hängt upp och nu så var andra klar så jag hängde den sen så bar de av mot mitt sovrum för att hänga ut och byta sängkläder, efter de tog jag fram dammsugaren (brum brum) dammsugade huset, efter de så förtjänade jag en liten paus och Twiggy behövde ändå ut så vi gick en sväng till cafet och satt där en stund.
Johanna var då där och undrade om jag ville med till stallet jag tvekade en stund för jag visste jag hade saker att göra hemma men de slutade med att jag åkte med och jag ångrar verkligen inte de vi hade skit kul, hästarna fick jobba på bra idag :)
Då jag kom hem var de en lös hund på våran gård så jag kastade in Twiggy och fångade in han och försökte se om jag kunde se nån männsika som sökte sin hund men icke sen kom grannen ut så vi pratade om hunden och tillslut kom det några barn och sa att de var deras kompis hund så jag följde med dom och gick hem med hunden.
Sen kom jag hem igen, äntilgen får jag fortsätta städningen, jag stökade ur diskamskinen och fyllde den igen med den disk som fanns sen gick jag upp för att ta in sängkläderna och bädda sängen efter de pustade jag ut 2 min vid datorn och sen så gick jag ner och hämntade skurmoppen för att torka upp blodfläckarna min hund inte städat efter sej i löpen (städade bättre med tratten på) men efter de blev de skuring av toan upp och sen äntligen var städningen klar då var de vara ansökan till skolan var som skulle renskrivas och de var ju lättare sagt än gjort.....
Iallafall bestämnde jag mej för att äta midda innan den och efter de var de som att min hjärna funkade igen så de var ju bra.
Skrev klart den och fixade alla papper och stoppade de i ett kuvär nu måste jag bara ha en referens men ska fråga Emma ws mamma om hon vill vara de :)
sen duschen sen slutade med att jag gick till cafet igen och pratade lite sen gick jag hem för twiggy började vilja ha mat och nu sitter jag här och skriver om min dag..
kan ju även skriva att Lady kommer i kväll så jag ska vara två hundsägare i natt  och i morgon ska bli kul :)
Nä ska sluta skriva nu och plocka fram kameran och se om jag kan få ett fint kort på mej och Twiggy för skolan vill ha med ett kort på en så dom vet hur man ser ut (fråga inte varför) men då tänkte jag eftersom jag söker som hundskötare får Twiggy också vara med på kortet jag har några kort men inget fint på mej och hon så ska försöka fixa de nu..

Synes och höres

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0